måndag 10 december 2012

Skön måndag

Här började morgonen i lugnt tempo som det ofta gör hos oss vilket jag uppskattar väldigt mycket. Maken gav sig iväg till jobbet vid åttatiden och vi andra myste en stund här inne. Sedan ville vi ut! Ut till snön och ut till höns och kaniner. Vi pratade med hönsen en stund medans de fick mat och så plockade vi ihop dagens ägg.  
Där efter var det kaninernas tur att få lite uppmärksamhet. De verkar gilla det här vädret, Jens kan ligga helt avkopplad mitt i snön och bara njuta. Härlig syn!
Har ni sett så stor han är, bara 7 månader och en riktig bjässe, så mysig.

På eftermiddagen höll vi oss inne. Barnen lekte väldigt bra med varandra utan några större sammanbrott, så jag passade på att ta tag i min stryktvätt. När jag står där i tvättstugan kan jag inte låta bli att le när jag hör hur de pratar med varandra och fantiserar. De är i en underbar ålder nu ochjag är så tacksam att jag kan tillbringa så mycket tid tillsammans med dem.Jag önskar jag kunde stanna tiden!

 
Posted by Picasa

4 kommentarer:

  1. Så mysigt ni ser ut att ha det!! Vilka underbara bilder på dina fina barn och djur!! Kram Christel :)

    SvaraRadera
  2. Tack för att du tittar in! Javisst är de fina, barnen och djuren....

    SvaraRadera
  3. Så fina de är ihop, gullig sista bilden är

    SvaraRadera
  4. Men ååh vad fin! Tio kilo det är mycket kanin det :) Tjejen jag köpte min dvärgvädur av har också stora kaniner, fransk vädur tror jag dom heter. Jättefina dom med och jag blir bra sugen på att skaffa en. Underbart det skulle vara att ha en riktigt stor kanin och göra den så tam som min lilla blivit.

    SvaraRadera