måndag 11 februari 2013

Första utmärkelsen

Förra veckan blev jag tilldelad min första utmärkelse/award av en underbar bloggvän som skriver så klokt och bra på Villa Freja
 
Det var oväntat men jätteroligt förstås! Jag har klurat lite på frågorna och så här blev svaren.
 
Vilket är ditt allra första minne?
Denna var svår tycker jag men det som kommer upp i huvudet är många bilder på hur jag lekte mycket med alla barnen på gatan. Vi bodde på en återvändsgata med skogen bredvid, så vi lekte väldigt fritt och hade roliga upptåg. Jag minns särskilt en gång när jag var inne hos grannpojken och smetat in hela håret med tandkräm!
 
Vad är det mest pinsamma i hela världen du gjort?
Detta är helt otroligt men jag kommer inte på något!
 
Ångrar du något?
Man ska inte ångra saker sägs det ju. Jag ångrar inget så direkt men jag kan ibland tänka att om jag vetat det jag vet nu, så hade en del val i mitt liv sett annorlunda ut.
 
Vad önskar du att du kunde?
Ska jag vara klok så önskar jag förstås att jag kunde bota alla hemska sjukdomar men det är ju så orimligt, så jag önskar mig något mer realistiskt.
Rida kan jag men jag önskar jag kunde rida så där bra som de riktiga proffsen. De som rider dressyr med sin häst och det ser så lätt ut som om hästen bara dansar fram. Det skulle jag vilja kunna!
 
Vilken är din vanligaste mardröm?
Som tur är drömmer jag nästan aldrig mardrömmar, kommer inte ihåg mina drömmar överhuvudtaget känns det som.
 
Nu är det meningen att jag ska skicka detta vidare till fem andra fantastiska bloggare och hitta på nya frågor men det får jag ta vid ett annat tillfälle när tiden finns.
Nu tänker jag istället ta mig tid till min träning.
 
Jag springer inte riktigt lika fort som Cecar bara...
 

14 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar! Härlig bild på Cecar, den där rasen är inte lite snabb!! Vad tränar du?
    Ha en fin start på veckan!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra svar! Det där du skrev om att inte ångra men att kanske göra andra val om man hade vetat...DET känner jag igen! Ibland önskar man att man hade kunnat gå bakåt i tiden och sagt till den 15-årige jag att det kommer att fixa sig med saker och ting, lägg inte energi på att oroa dig:) Cecar ser ruskigt snabb ut:) Kram

    SvaraRadera
  3. Det där med att kunna rida som om man vore ett med hästen, och dansa fram igenom ett ursvårt dressyrprogram... Den drömmen delar jag med dej! :-) Fast den lär ju aldrig bli sann, för vid det här laget behöver man väl nästan en stege för att ens ta sej upp på hästryggen!? (Jag har inte ridit på säkert 15 år...)

    Är du ute och springer/joggar nu - i detta vinterväglag?? :-) Jag försöker hålla igång med lite powerwalk några gånger i veckan, men drar mej för det nu när det är snö/is och förmodligen jättehalt... (Och sen när det töar så kommer jag att undvika att gå bara för att jag avskyr att bli nerstänkt av passerande bilar... <:-) Det finns alltid en bra ursäkt till att INTE motionera!? Stön... 8-X)

    SvaraRadera
  4. Du fick ju också till det med att svara på minnes frågan :) tycker man tänker så det knakar när man skulle svara på frågorna!
    Trevligt att få läsa dina svar!
    Här har solen lyst på en klarblå himmel och jag tog mig en egen härlig promenad, så gott att få och njuta själv!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  5. Så kul att läsa dina svar!
    Sv. Alvin, vår pudel är tre år :)
    Kram.

    SvaraRadera
  6. Ah denna award som jag fick, jag brukar inte hinna med dessa, men roligt att göra emellanåt. Alltid roligt att läsa och lära känna bloggaren mer
    Kram, tack för raderna hos mig

    SvaraRadera
  7. Grattis Anna! Och vad skönt att du inte behöver drömma mardrömmar! Kram!

    SvaraRadera
  8. Va kul! Grattis till utmärkelsen! :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej! Vad tränar du? Vårt hus är idag 150kvm ungefär men vi kommer under våren bygga till boende ytan med 36kvm för tvättstuga, badrum och hundrum. Det saknar vi nu, vi har tvättstuga i det andra huset och det är väldigt stökigt tycker vi. Vi bygger också till en inglasad altan på ca 20kvm och det ska bli så skönt med tanke på förra årets regniga sommar. Har man inglasat så får man ju lite ute kännsla även om det regnar....
    Vi har mycket bygg projekt under våren äveni ladugården men det ska bli roligt! Ni ¨får hänga med på bloggen och se det hela:).
    Kram

    SvaraRadera
  10. Vilken fin blogg du har fått till efter en så kort tid, jag ska läsa lite mer inne hos dig nu när jag ska jobba i natt.
    Så ses senare :)

    Ha de bra!
    Anna

    SvaraRadera
  11. Grattis till utmärkelsen! Bra svar du har på frågorna!
    Tror Cecar skulle vara en bra utmaning för Melody! Hon flyger fram som en virvelvind, men här skulle
    hon nog inte hinna med.
    Ha det got!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  12. Sv: Vad som skulle vara en nystart för mig? Jag och min fd sambo separerade för ett år sedan och vi har fortfarande inte fått sålt vårt hus. En nystart för mig skulle vara att få sålt huset, köpa ett nytt hus och kunna gå vidare med mitt liv. Att kunna bygga upp något som är bara mitt. Få tillbaka mitt eget liv. Det skulle vara min nystart och det jag drömmer om och önskar mig mest av allt just nu.
    Kram!!

    SvaraRadera
  13. Det är inte alltid lätt att svara på de där frågorna:-) Tycker du lyckades bra i alla fall!!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  14. Grattis till utmärkelsen!
    Det var inte lätta frågor, det där.
    Jisses vilken härlig bild på din hund. Att han hann fastna!
    /P
    http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera