lördag 1 juni 2013

Uthuset som blev uterum

Du som läser min blogg har sett en liten glimt av vårt uthus
som vi gjort om till uterum. Ni var några stycken som ville se
mer, så här bjuder jag på några bilder till.
 
 
 Så här skönt har vi haft det ute i dag.
Mormor på besök och det är alltid lika roligt.
 
 
 Det är bra att ha ett litet krypin om vädret är opålitligt.
 
 
Fastän det inte är så stort får vi plats ganska många här inne.
När vi är många får det plats några stycken på bänken och så fäller vi
upp bordet, så vips, får alla plats. 
 
Här planerar vi för många grillkvällar i sommar.
 
 
  


31 kommentarer:

  1. Härligt! Så mysigt ni gjort det, kan tänka mig att det är toppen med grillkvällar där. Det är väl underbart när sommaren kör igång och man bara inte vill gå in, drar ut på det i det längsta och tar fram filtar och tänder ljus:)

    Ha en fortsatt fin helg och än en gång - Tack för att du gjorde ett inlägg om mig:)

    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  2. Ohh så tjusigt uthus verkligen fint. Så skönt vovven ligger där med =D

    Ja jag tycker inte om att vara utan honom, visst klarar man det men näee vill helst ha honom hemma. Ohh förstår att du längtar efter honom nu då, får bi pusskalas sedan då när han kommer hem, hihi

    SvaraRadera
  3. Vilket fint krypin perfekt med tak men ändå så öppet ;) Här är också maken borta fast på Gotland sen i onsdags men jag tycker det är jätteskönt att vara ensam så jag njuter varje sekund - en vecka klarar jag utan problem men sen börjar jag nog längta lite jag också ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  4. så mysigt... ser ut som ett perfekt kryp in!

    SvaraRadera
  5. Men vad mysigt!! Ser jättehärligt ut!!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Och härliga ceasar bara ligger där och njuter:)

    SvaraRadera
  7. Så annorlunda och så coolt! Jättemysigt!!

    SvaraRadera
  8. Så fint!
    Mysigt att ha en plats att vara på även om det är lite sämre väder.

    Hoppas att du har en skön dag framför dig/Hannis

    SvaraRadera
  9. Så himla mysigt ni fått det.
    Ha en skön söndag!
    /P
    http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Vilket perfekt kryp in för de stora festerna!

    SvaraRadera
  11. Så jättefint! Och väldigt fiffigt! Absolut kanonställe, och så smart. Fint med trädäcket också, gränsen mellan ute och inne suddas ut. Jättefint! Tack för att du visade... :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  12. Men så mysigt. Vilken underbar idé.
    Ha en fortsatt skön Söndag, kram Malin

    SvaraRadera
  13. Det är ju jättefint!! Underbart rättare sagt! Jag önskar så att vi också hade :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  14. Men åh så fint!!! Kan tro att ni kommer sitta mycket där i sommar!!

    Hoppas du haft en skön helg!

    Kram Cecce

    SvaraRadera
  15. Supersmart lösning och vilket härligt krypin :)
    Hoppas ni får många och långa kvällar där i sommar!!
    Kramen

    SvaraRadera
  16. En härlig oas, förstår att ni längtar efter härlig sommarkvällar att tillbringa där. Hoppas de blir många i år :)
    Kram

    SvaraRadera
  17. Det är verkligen superfint! Hade önskat att jag själv hade ett gammalt utehus som inte behövdes länge :)

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig plats. Den känns så naturlig och självklar. "Stugan på landet nära sjön" typ
    Elisabeth

    SvaraRadera
  19. Vilken smart idé. Helt perfekt ju:)

    SvaraRadera
  20. Vilken härlig plats att kunna krya in i när vädret blir lite kyligt, ser riktigt mysigt ut. Ha en fin måndag. Kram

    SvaraRadera
  21. Perfekt att kunna sitta inne men ändå ute både soliga och regniga dagar :)
    Hoppas ni har haft en härlig helg... Vi har haft en riktig simmar helg, man får passa på att vara ute och njuta

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  22. Detta är en idé jag verkligen skulle vilja ta efter för hur pålitlig är den svenska sommaren?
    Jätte skönt att ha "ett säkert kort" tycker jag.
    Hoppas ni får många tillfällen att njuta där.

    SvaraRadera
  23. Härligt med krypin där alla får plats!

    SvaraRadera
  24. Vilken mysig plats för många sköna stunder!! :)
    Hoppas allt är bra med dig
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  25. Kan bara hålla med, så fint och praktiskt med en uteplats som även är lite inne!
    Nu hoppas jag bara att ni sitter där inne i sommar för att ni behöver få lite
    skugga och inte för att det regnar!
    Ha det gott!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  26. Åh så fint! Ett mysigt litet krypin...

    SvaraRadera
  27. Verkligen mysigt ställe ni har! Ute fast inne på en gång :-)

    SvaraRadera
  28. Så mysigt Anna och dessutom praktiskt i ett Sverige som kanske inte alltid är som mest solsäkert!!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  29. Åh, vad härligt det ser ut, supermysigt!

    SvaraRadera