tisdag 1 januari 2013

Första dagen

Några nyårslöften har jag inte.
Däremot har jag tankar och planer på hur jag vill att mitt år, mitt liv ska vara.
 
För mig är tid viktigt.
Tid att vara med familjen, tid att vara med djuren, tid att vara i naturen osv, listan kan göras väldigt lång. Jag vill ha balans i livet och då behövs det tid. Har du inte tiden till det du vill göra så blir det obalans. I alla fall känns det så för mig.
 
Till våren ska jag börja jobba så smått. Men för att få tid över till sånt som är värdefullt för mig så väljer jag att inte jobba så mycket. Heltid vill jag aldrig mer jobba, been there done that och det är inte värt det. Jag har jobbat heltid i en herrans massa år och det räcker med det.
 
Nä, jag vill leva och ta vara på tiden.
 
Första dagen på detta året har använts till att baka bullar.
En del ser ut som normala bullar men en del ser ganska ....onormala ut...
Men de är goda!
 
 
 


8 kommentarer:

  1. God fortsättning! Vilka härliga tankar om livet. Jag är också rätt less på att jobba heltid (+ två timmar pendling varje dag, utom fredagar då jag jobbar hemma). Men så är det just nu, det är bara att hacka i sig. Ett tag till.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  2. Det låter som vettiga tankar, det.

    God fortsättning och vad kul att du kommit igång med din blogg ;-)!

    SvaraRadera
  3. God fortsättning på det nya 2013!
    Livet är till för att njutas här och nu, jag är glad att vi kan arbeta mindre tid och ha tillsammanstid istället. Min familj är det viktigaste, det kan inga pengar i världen ändra på!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  4. Låter som om du har kloka prioriteringar. Tycker verkligen att du tänker helt rätt när det gäller att spendera tid med dem man älskar!
    Sen vill jag förstås passa på att önska fina dig en riktigt god fortsättning på det nya året! :)
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Jag tror att du nått en punkt de flesta vill nå: du känner inom dig vad som är rätt för dig och familjen och du följer det! Tänk om fler prioriterade så, då tror jag att vi hade färre "utbrända", att männniskor mådde bättre och kände sig mer tillfreds. Själv drömmer jag om att få ha ett arbete att gå till, att få vara frisk och få välja själv hur mycket jag ska jobba. Jag har aldrig velat vara hemma på heltid, men ändå är jag det eftersom "livet bestämt"det. De senaste åren sedan jag blev sjuk har jag lärt mig hur mycket det betyder att få välja själv, att få ha inflytande över sitt eget liv. Och vad det innebär när man plötsligt inte har det. Jag hoppas att de som känner att de är inne i "ekorrhjulet" och inte trivs med det tar sig tid och stannar upp och funderar över vad de egentligen vill. För så länge man är frisk kan man ofta välja hur man vill prioritera. Det är en otroligt ynnest att kunna göra det!

    Gott Nytt År på dig och familjen! Kramar!

    SvaraRadera
  6. God fortsättning på året

    Åååå nej jag kommer aldrig att gå tillbaka heltid till mitt jobb jag har nu.
    Men skulle jag hitta ett nytt jobb som är heltid så hoppar jag på, för min man jobbar nämligen skrift så då får ju han möjligheten att ha tid hemma med barnen!
    Njae några nyårslöften är väl inte gjorda, fortsätta träna som jag redan gör, och att alla mår gott..
    Jo ett kanske kom jag på, laga middag!!! Vi lagar middag varje dag men inspirationen är i botten så här serveras typ samma mat vecka ut och vecka in...
    Det kanske är ett mål att hitta inspiration till middag och ett nytt jobb också!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  7. Det låter mycket klokt av dig! Utan balans mår man inte bra och för egen del innebär heltid också obalans..Livet är så mycket mer än jobb och det gäller att ta vara på det!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  8. Vilken klok människa du verkar vara!
    Nybakade "fulbullar" (som jag brukar kalla mina!) är hur goda som helst! De fina får frysas in till kommande fikastunder.

    SvaraRadera