måndag 7 januari 2013

Rymmare

 
Den här damen är på rymmen.
I förmiddags när jag tittade ut genom köksfönstret kom hon glatt hoppandes i trädgården. Och ville inte gå in i sin inhägnad, absolut inte.
Hon hade grävt sig ut. Hon kan gräva hon! En STOR grop och så under stora tjocka stolpen och det nedgrävda hönsnätet och vips var hon ute. Hon har gjort det förr och detta lär inte vara sista gången heller antar jag.
Men i morgon kommer hon att vara trött tror jag och vilja komma in i sitt trygga hem igen.
 
Fortsättning följer...

6 kommentarer:

  1. Men oj vilken goding! SÅ söt!! Vilken dröm att få ha en egen kanin!!

    Min Lovis (hunden som numera bor hos en annan familj sedan jag blev sjuk) var en riktig rymmare redan som åttaveckorsvalp. Hjälp! Vi hägnade in, hon tog sig ut, dagarna i ända! Aldrig har jag väl "Umgåtts" så mkt med grannarna som då, fick ju jämt och ständigt jaga valpen i deras trädgårdar, i deras kök, ja överallt.

    Kanske tur att ni bor lite avskilt:) Hoppas sötnosen blir lagom trött och kommer in frivilligt imorgon:) Kraaam!

    SvaraRadera
  2. Haha, en envis liten buse ;) Hoppas ni får in henne.

    Jag jobbar som personlig assistent nu. Innan jag gick hem som mammaledig var jag på gymnasiesärskolan. Men de varslade 59 undersköterskor i kommunen lagom till jag gick hem :/ Men fick jobb direkt hos en av mina gamla elever så fungerar jättebra.
    Och riktigt bra tre-veckors schema med. Men visst är man lite avis på mannen som nu får vara hemma och busa om dagarna ;)

    Ha en skön tisdag, Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Hej Anna!
    Kul att du tittade in hos mig. Just nu jobbar jag inte alls, arbetslös eller mellan två jobb eller något sådant. Driver ett litet företag som "bisyssla" vid sidan om...

    Mysigt med lösa kaniner! Hoppas de klarar sig undan räven bara. Kan du ha hunden med kaninerna?

    Ha en fin dag!
    /Sandra

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så roligt att du hittat in till mej. Du är så välkommen!!
    Vilken underbar kudde i inlägget under. Tänk vilket jobb att göra den. Den ska du absolut ta tillvara på.
    Vår kanin är "inne kanin" numera, på vintern. Känns bättre för samvetet på något vis. Hela hallen på övervåningen består av bur. Han är en vit Hermelin med blå ögon. Fd hoppkanin men numera pensionär.

    Jag har ingen uppfödning av hundar. Hanar allihop!! Men har jobbat en del med dem och ställer ut när tillfälle ges. Ena av dem, min dotters, går en del agilitylopp.
    Yrke.....hund frisör!!
    Mycket hund hos oss alltså! Rättare sagt, hela livet består av hund och jag älskar det. Driver ett litet trim och är fullbokad för det mesta. Lagom och personligt och jag trivs men blir inte rik. Just nu räcker det för mig.

    På återseende!
    /P

    SvaraRadera
  5. Söööt hon är, har hon kimmit hem nu igen då?
    kram

    SvaraRadera