tisdag 4 juni 2013

Växla ner

Många stressar för fort genom livet i dag.
Särskilt vid denna tiden verkar det väldigt stressigt för många.
Jag vill tipsa om två böcker som handlar om att prioritera annorlunda.
Kanske dags att ta sig en funderare nu under semestertider, hur du
vill leva ditt liv.
 
 
Växla ner skriven av Karin Lilja handlar om det nerväxlade livet som varken är ett
fattigt liv eller ens ett liv för några få utvalda. Det är det goda livet och du kan
leva det. Om du vill.
Mycket inspiration att hämta där för dig som har lust att kliva av ekorrhjulet.
 
Lev mer på mindre är skriven av Maria Österåker. En bok fylld med det äkta
och glädjefyllda. Väldigt intressant och har även underbara bilder och
spännande recept.
 
Läs dem och välj ett liv med mindre stress och mer tid och må så mycket bättre.
 
 


13 kommentarer:

  1. Spännande! Det finns så himla många böcker som handlar om intressanta ämnen. Det här är givetvis väldigt intressant....och svårt. Men att leva "mer" är något som vi alla borde tänka på, i eller utanför ekorrhjulet! :)
    Kramis!

    SvaraRadera
  2. Älskar böcker!!! Låter som riktigt bra tips! Det är lätt att fastna i ekorrhjulet och jag tror vi alla behöver tid för eftertanke!
    Har precis varit och hämtat min bokbeställning och längtar riktigt efter att få krypa ner under täcket!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh, vilka bra boktips!! Ska skriva upp och kolla på biblioteket nästa gång, tack för tipset vännen!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Anna! Ska absolut införskaffa båda o läsa från pärm till pärm :).
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Jaaaa, Marias bok är helt underbar!! Växla ner har jag inte läst men ska vips fixa hem den för läsning! Just nu har jag fler böcker på gång än jag har tid... men snart är ju "ledigheten" här....hmm. Tackar för tipset! Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Har inte läst någon av böckerna men jag valde ju själv att hoppa av ekorrhjulet för två år sedan, fast jag gör ju mycket ändå;)....... Men jag styr nu mer min egen dag och vad jag vill göra i stort för måsten finns det alltid. Pengar kan ju vara ett problem, men efter att ändrat livet, prioriterar och sorterar vad som ska göras eller vad som känns viktigt så klarar man sig faktiskt väldigt bra på lite mindre.
    Ska titta efter böckerna!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Intressanta boktips om något viktigt.

    SvaraRadera
  8. Javisst är det viktigt att varva ner... Just nu är jag ju inne i ett mamma ledighets lunk (ok jag jobbar någon dag) så min vardags stress hit o dit har inte startat ännu... Men visst är det viktigt att leva här och nu och få njuta av dagen!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Försöker verkligen tänka på att njuta av dagen och inte stressa denna ljuva försommartid, men så blir det också rena kaoset ibland!
    Det ska handlas, städas, bakas, lagas mat, planteras blommor och så vill man att det ska vara så där rart och hemtrevligt i varenda vrå!
    Så var det ju pappershögen på skrivbordet och så nya grannen som borde bjudas in på fika och...
    Känns det igen eller är det bara jag som måste ta ett djupt andetag och intala mig att jag gjorde rätt som satte mig
    i solstolen med nya tidningen som kom med dagens post?
    Ska beställa båda böckerna!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  10. Spännande boktips Anna! Jag känner faktiskt att jag verkligen hinner njuta eller tar mig tid att njuta av såväl årstiden som av familj och graviditet just nu. När man lyckas hålla sig i nuet känns livet så mkt rikare! Sonen är en stor inspirationskälla där, barn är verkligen här och nu!
    Njut den fina junikvällen!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  11. Här slutade skolan idag! Kommunerna omkring slutar nästa vecka de med, men vi började skolan ovanligt tidigt förra terminen. Detta innebar att det nästan var folktomt på Liseberg på eftermiddagen - annar shade vi deffinitivt inte åkt ;)
    Jag ska ha 5 veckors ledighet iår, har inte fått det beviljat ännu, men hoppas!

    SvaraRadera
  12. Låter som intressanta böcker, kanske något att läsa i solen i sommar. Ska försöka komma ihåg det :-)

    SvaraRadera
  13. dessa böcker ska jag leta efter..känns intressanta när jag funderar på åt vilket håll jag vill leva mitt liv...
    kram Åsa

    SvaraRadera