måndag 9 december 2013

Positivt överraskad

Det blev en sån trevlig kväll med Charlotte Perrelli i går.
Jag kände mig glad och lite upprymd efter att jag gick därifrån.
Är positivt överraskad över vilken värme Charlotte utstrålar och att
hela föreställningen kändes så äkta.
Ärligt talat har jag tidigare tyckt att Charlotte verkat lite märkvärdig men
förstår nu att det var en sådan där dum fördom som är så lätt att lägga
 sig till  med.
Hon är en av Sveriges bästa artister och det var roligt att få se och höra
henne i en sån här avskalad version.
 
 
Hon sjöng väldigt vackert och jag njöt verkligen.
Kommer hon och sjunger nära dig så rekommenderar jag att du går och
lyssnar och får en stund med riktig julstämning.
 
 
Det blev jag och Vera som gick på konserten och det var en lite blyg tjej
som fick bli fotad med Charlotte.
Lycka för en liten tjej (och även för hennes mamma)! 
 
 


16 kommentarer:

  1. Ååå så gulligt foto och så fint med detta stämningsfulla!! :)
    Härligt!
    Ha det gott och ta hand om varann :)
    Kram Lollo

    SvaraRadera
  2. Men så fin bild på henne och V.
    Kan erkänna att jag har lite samma fördom om henne, men är väl medias fel ofta då de alltid har sitt sätt att skriva om offentliga personer.
    Hoppas ni får en bra start på veckan, kram Malin

    SvaraRadera
  3. Ibland kan dom där fördomarna spela en ett spratt ;-) så kul att du gillade det! Jag säger varken bu eller bä om henne! Julsånger i sig är ju alltid en mysig stämmning
    Kramar Sandra

    SvaraRadera
  4. Ja fördomar har vi väl alla! Men tänk vad bra att kunna ändra sig! Kändisarna har det nog inte så lätt med tanke på allt som skrivs i media. Jättefin bild!

    KRam

    SvaraRadera
  5. Vad roligt med konsert:) Ja, precis, ibland blir man tvungen att springa och handla en lördag, men nu är det klart och det är väldigt skönt:) Ha en fin kväll. kram

    SvaraRadera
  6. Åh vad kul.
    Det kanske är de fördomarna jag också går och bär på. Det är alltid annorlunda att se en artist live. Oftast så mycket bättre. Kram.

    SvaraRadera
  7. Vad mysigt det låter. Spännande för Vera att få ta kort med Charlotte. Skönt ibland att fördomarna försvinner, tror nog tyvärr att jag har några själv just vad gäller vissa kändisar. Men jag ändrar mig gärna!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Jag har också fått för mig om att hon är en dam som är lite märkvärdig och tillgjord!
    Roligt att höra att jag har fel! Värre är om man tror att någon är trevlig och varm och möts
    av en kall hand! Fint foto!
    kram M.E

    SvaraRadera
  9. underbart att få lyssna på fin musik...!
    Och angående vår dörr så har vi inte bestämt färg än, eller kankse, men den kommer i vilket fall inte målas förrän till våren så vi hinner ju tänka lite till! :-)

    SvaraRadera
  10. Vad fint att dina fördomar ändrades då du fick se henne live. Vilken tur att vi är olika som individer allihop, så inte alla tycker lika om varandra :)

    Ha en fin tisdag! Kram!

    SvaraRadera
  11. Hoppar runt här och gratulerar "mina" Annor så här i grevens tid.
    Fint folk kommer sent. ;)
    Grattis på namnsdagen!!!

    Å, vilken rolig upplevelse att få se/höra Charlotte. Jag hade gärna hängt med.
    Fin bild på tjejerna.

    SvaraRadera
  12. Jag lyssnade till henne och några till alldeles nyligen - Stjärnklart i konserthuset.
    Härlig bild!

    Kram N

    SvaraRadera
  13. Vilken fin bild och så härligt med en sån kväll som fyller på förråden inombords. Sånt är så underbart!
    Att möta människor, nära eller på avstånd, avskalat och utan förutfattade meningar brukar kunna ge rätt häftiga upplevelser, att få sticka hål på egna fördomar är inte så tokigt det heller.

    Tack för att du delade med dig!
    Ha det toppen ♥

    SvaraRadera
  14. Sv. Ja, det är så dumt för jag blev mobbad alla mina år i skolan. Inte bara för att jag hade fula kläder och såg så annorlunda ut utan också för att jag var annorlunda (fast jag hade vänner också). Jag tilläts inte göra det mina jämnåriga gjorde. Vi var en sån sluten familj, men det är väl så att växa upp med en förälder som är så psykiskt sjuk. Kram.

    SvaraRadera
  15. Så roligt att det blev lyckat. Hon har en av de bästa kvinnliga rösterna i vårt land. Finns några till...!
    /P

    SvaraRadera
  16. Vilket fint kort, ett minne för livet kan jag tänka.
    Ha en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera