söndag 24 mars 2013

Kaninkött

I går var jag hela dagen hos Kronobergsslöjdarna på Huseby och jobbade.
Där var mycket folk så det var riktigt roligt och några ljus blev sålda i alla fall.
Samtidigt som vi hade öppet så var där även "Bondens påsk" vilket innebär att
där säljs en massa mat av olika slag. Jag läste att där skulle finnas kaninkött och det
har jag länge varit sugen på att prova, så jag gick dit och provsmakade och blev
glatt överraskad. Det var ju supergott!
Köpte med mig både kaninkorv och kaninfilé hem.
 
 
Cecar latar sig som vanligt men jag tänker sätta fart och få lite gjort nu.


14 kommentarer:

  1. Jag äter kött men... nej, kaninkött skulle jag inte vilja äta. Där går gränsen, liksom vid hästkött. Borde nog inte äta kött alls när jag tänker efter ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Jag hade ju kaniner som husdjur när jag växte upp och det blev alltid grannarna som fick dem när pappa slaktade dem. Ingen i familj kunde förmå sig att äta dem. Den känslan finns kvar, så här blir det inte kaninkött på tallriken! Hoppas du delar med dig av smaken!
    Önskar dig en skön och solig söndag!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Jag lurades en gång att äta kaninkött när jag var liten, eftersom pappa var jägare tyckte jag inte det var det minsta konstigt att vi åt hare!
    Sedan var LUDDE borta.
    Fy bubblan!!!
    Jag har alltid valt att vara ärlig och rak mot mina barn.

    SvaraRadera
  4. Jag som är uppväxt på gård tycker det är naturligt att ta tillvara allt kött och annat som finns på gården, men hade jag en sällskapskanin till barnen skulle jag inte äta den inte heller våra hästar. Men annars har jag inga problem utan kan tänka mig att prova kanin kött. Ska bli spännande att höra vad de andra tyckte och hur du lagar till kanin filén.
    Låter som du hade en kanon dag igår. Hoppas du haft en bra dag idag också!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Så roligt att du fått sälja lite ljus.
    Jag äter inte Kanin, Hund, Katt eller Häst.
    Känns inte moraliskt riktigt för mej.
    /P
    http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  6. Nja, det där med kaninkött är en lite knivig fråga. Då får det nog
    vara vildkanin om jag ska äta det. Men jag har aldrig ätit det så
    jag ska inte uttala mig ;) Känns lite sisådär att äta kött från
    sina husdjur.
    Ska bli spännande att få läsa vad du ska tillaga av det :)
    Ha en fortsatt härlig söndag!!

    SvaraRadera
  7. Nu har jag läst på flera bloggar om påskmarknader. Blir så sugen på att gå på en sådan själv, måste leta upp om det finns något här i närheten...

    Kul att du fick några ljus sålda!!!

    /Jenny

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig bild ser riktigt härligt ut.

    SvaraRadera
  9. Spännande med kaninkött, det har jag aldrig provat. Kul att du funderar på att starta en webbshop. :) Vi har precis sålt den vi hade men jag kan rekommendera den lösning C4 media erbjuder. Den är verkligen enkel att administrera och sökoptimeringen är jättebra. Lycka till! Kram /Nellie

    SvaraRadera
  10. Ohh roligt att du fick ljus sålda, så härlig erfarenhet rikare. Oj kaninkött, näee det skulle jag inte vilja testa

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Vad roligt att du fick sålt några av dina ljus!! och kaninkött har jag faktiskt aldrig ätit men har hört att det ska vara gott.
    Alltid kul att testa något nytt!:-)

    Hoppas du haft en fin helg!

    kram cecce

    SvaraRadera
  12. Kaninkött har jag aldrig smakat. Men jag kan tänka mig att det är gott.
    ALL kött är gott :)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Jag vet att jag åt kaninkött när jag var liten och det smakade lite som kyckling.
    Men mamma talade inte om att det var kanin förrän efteråt. Haha
    Spännande !!!
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera