tisdag 31 december 2013

Bloggen skapar vänskapsband

I afton har vi ätit ugnsstekt tupp.
En tupp från vår egen uppfödning.
Den var himmelskt god och såsen blev helt suverän.
Känns så bra att äta kött som man vet var det kommer ifrån.
Inga tillsatser eller konstigheter.
Det är precis så jag vill ha det, enkelt och naturligt liksom.
 
 
Just den här ungtuppen kommer vi inte att äta upp.
Han ska få ta hand om damerna och ha det bra här hos oss.
Kolla in jätten Alma där i bakgrunden, granne med hönsen.
 
 
Tack för all respons här på bloggen, alla tankar och funderingar
vi har delat under året, jag gillar det.
Bloggen skapar verkligen vänskapsband, här möter jag människor
som jag aldrig skulle mött annars, det är häftigt.
 
GOTT NYTT ÅR!!!
 
 

10 kommentarer:

  1. GOTT NYTT ÅR kära vän!!!
    Hoppas kvällen blir bra och mysig !!!!
    Kramis bia

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt År Anna & tack själv för detta bloggår!
    Minns inte vilken månad jag hittade till din blogg men det var hur som helst en lyckoträff! Ser fram emot att läsa och kommentera många spännande inlägg nästa år!
    Här har gästerna nyligen gått hem efter en alldeles lagom lång nyårskväll med alldeles för mkt mat men ack så gott!
    Vi läser på för fullt om höns just nu och planerar och drömmer. Vilken/vilka raser har ni?
    Vi hörs på det nya året!
    Nyårskram från Anna

    SvaraRadera
  3. Så fin bild på dig och Cecar!

    Enkelt och naturligt. Det är bra, och såna ord som man man kan överföra på mycket.
    Ha en skön dag idag/Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Det är inte bara fu som får, du GER också. Fick en förfrågan häromdagen, varför inte satsa mer på speciella hundsaker (spaniel) och sälja på nätet. Tänkte på dej då!
    Ja, varför? Kanske något att fundera vidare på?
    Önskar dej en god fortsättning och håller tummarna för "ditt" 2014 som börjar NU!
    /P

    SvaraRadera
  5. Ett Riktigt Gott Nytt År till dig!

    Har du förresten nåt bra recept på tupp & sås? Här finns en sån i frysen, bara väntar på det Perfekt receptet!

    SvaraRadera
  6. En riktigt God fortsättning på det nya året!! Ja visst är det spännande det här med bloggvänner. Många
    kontakter har man knutit under året som gått, och precis som du säger, de hade jag aldrig gjort annars.
    Ska bli spännande att fortsätta följa dig :)
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Gott Nytt År Anna! Vilken mysig bild! Är glad att du hittade mig och att du ger respons på det jag skriver, då är det extra roligt att titta tillbaka och se vad som har hänt dig i vardagen. Du är bra på att ge positiv energi <3

    Ha ett bra nytt år, det har ju redan börjat! Kram i massor!

    SvaraRadera
  8. Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig. Är glad över att jag hittat hit och ser fram emot att få följa dig nästa år med.
    Hoppas du har en fantatiskt start på det nya året
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  9. Detsamma! Bloggvärlden är verkligen rolig, här finns allt möjligt - precis som det ska vara!!

    SvaraRadera