fredag 20 december 2013

Oplanerad tid

I går hade jag årets sista fotvårdskunder.
I helgen blir det sista julmarknaden för i år.
Sedan väntar ett skönt jullov ihop med familjen.
Tyckte det lät så skönt när Anna som har bloggen Bokcaféet i byn
häromdagen skrev om oplanerad tid.
Att föredra oplanerad tid framför lång framförhållning och mycket
på agendan.
Visst låter det härligt?!
 
 
Det är bara julafton som vi har planerad nu och sedan har vi en massa
oplanerad tid som bara får bli som den blir.
Kanske träffa några vänner, spela spel och bara mysa.
Det är julefrid för mig.
 
 

25 kommentarer:

  1. Det låter skönt det där! Vi har alltid älskat oplanerad tid med. Tyvärr tror jag det just i juletider för just barnfamiljer är en dragkamp mellan det, och att "träffa alla" i jul. Föräldrar, mor och farförldrar, kanske resa mellan olika städer.... Vi har julafton och juldagen uppbokade, sen är det julefrid till att läsa böcker. kram Milla

    SvaraRadera
  2. Håller med! Oplanerad tid, bara vara och göra det som faller en in :-) Vi har oxå bara julafton (och nyårsafton) inplanerad, men i övrigt får vi ta dagarna som de kommer - härligt!! Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  3. Våran salong är nominerad till årets hårsalong och vore så grymt tacksam om du ville rösta fram oss! Här har du en direktlänk hur du gör:
    http://granboms.blogg.se/2013/december/glom-inte-att-rosta.html#comment

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  4. Min ledighet fram till 7 januari började idag och som "gammal" undersköterska som har fått jobba många jular och försökt pussla ihop olika julfiranden med olika delar av släkten ser i år fram emot en lugn avslappnad och näst intill helt oplanerad jul med mycket umgänge och mys med familjen.

    Jag önskar dig och din familj en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  5. Jag jobbar även måndag men min man och jag delar på ledighet så att barnen får längre ledigt! Vi är lika på mer du och jag ;-) självklart är julen för barnen och jag är inte heller så tokig i julen och jag tycker också juldagen är den absolut bästa dagen under julen,det är då man kan gå i pyjamas hela dagen, spela spel, halvslöa i soffan! Japp en underbar dag
    Trevlig helg
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. God Jul, Anna! Ha en riktigt go ledighet! Vilken cool bild som "rör sig" :-)

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig bild du bjuder på ;))........vi har planerat julafton, annan dagen och nyårsafton....annars är det mys som gäller ;))
    Hoppas vi ses på bloggen innan julafton.........
    kram bia

    SvaraRadera
  8. Är man som vi 15 personer under julhelgen, så krävs det viss planering när det gäller mat.
    Julafton och juldagen är planerad, men på annandagen, då ska det få bli precis så som det blir...
    Det får väl bli att äta rester om det finns några!
    Önskar dig en riktigt fin helg och en bra julmarknad på söndag.
    Kram M.E

    SvaraRadera
  9. Det är alltid skönt med oplanerad tid och mycket viktigt att ha :)
    Ha en fin kväll, Annika

    SvaraRadera
  10. En liten snabbis nu för att att säga GOD JUL!! Ha det gott!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  11. Hej Anna!
    Skönt att du slutspurtar nu och snart får julledigt med familjen! Önskar dig och din familj en fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  12. Härligt med oplanerad tid! Vi har sådan nu i helgen, blev liten fika nyss inplanerad men annars är det måndag till onsdag som är helt planerade med sociala sammankomster. Så på torsdag kör vi pyjamasdag med lång frukost, pussel och bok, vem vet kanske till och med något spel:)

    Jag har bara tänt pyramidljuset än så länge och det brinner jättevackert. På söndag ska de andra få ta sin plats i golvkandelabern - spännande!

    Ha en riktigt skön jul!
    Kram
    Suz

    SvaraRadera
  13. Underbart med oplanerad tid, tid då man kan göra det man precis kommer på, tid att göra inget på, tid för familjen..... Åh vad härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Tror aldrig att jag längtan så mycket efter ledighet, men nu är det dags och jag ska bara njuta.

    Kram N

    SvaraRadera
  15. Jag har trimmat årets sista hund också. Skönt!
    Jag önskar helgdagar som bara är. Eller oplanterad som du skriver.
    Nu har vi några (många) mil att köra på söndag sen är det ganska oplanerat. Ska bli så skönt.
    /P

    SvaraRadera
  16. Härligt med julledigt. For oss väntar nästan tre veckor med familjetid och "vad vill vi hitta på idag"...ska bli såå skönt!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  17. Fin bild med mycket stämning. Ha en fin jul. Kram

    SvaraRadera
  18. Det låter perfekt! Så vill jag också ha det under 2014.

    SvaraRadera
  19. Låter helt ljuvligt med oplanerad tid. Vi är lediga till skolorna börjar och har bara fyra planerade dagar. Känns nästan som att ha vunnit en miljon när man har så mycket ledig tid. Önskar dig en riktigt härlig jul. Kramar Liza

    SvaraRadera
  20. Oplanerad tid låter bra!! Då njuter man lite extra tror jag det är så lätt att bara ryckas med i farten.

    Ha riktigt härliga dagar!

    KRam

    SvaraRadera
  21. Oplanerad tid är definitivt den bästa tiden. Det är så härligt med en sådan här helg, man hinner verkligen njuta och
    bara vara med de nära och kära!
    Hoppas du får en fin 4e advent!
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Det låter härligt när du skriver om JuleFrid - det är du värd, du och din familj.

    Ha en God Jul om vi inte ses innan :) Kram Linda

    SvaraRadera
  23. Önskar en riktigt God och Fröjdefull Jul ♥

    Julkram från Lollo

    SvaraRadera
  24. Ja, jag håller absolut med! Oplanerad tid är bland det bästa jag vet och det kan komma mycket spännande av de dagarna.

    Hoppas du får riktigt fina dagar framöver.

    Kram och God Jul!

    SvaraRadera