tisdag 11 juni 2013

Annorlunda företagande

I går önskade jag att bloggen skulle klättra lite
högre upp på Bloggtoppen.
Det gjorde den med råge, från 14:e plats till 3:e.
Så jätteroligt!
Stort TACK till er alla som röstat!
 
I dag är det dags för ännu en driftig kvinna.
och hon driver företag på ett lite annorlunda sätt.
Decor Checkout 
Läs och inspireras.
 
1.Vem är du?
Jag är en snart 38 årig trebarnsmamma som gör mitt bästa för att njuta av livet fullt ut! Min barndom spenderade jag på de skånska vidderna. När jag var 20 började jag på folkhögskola i Hjo, läste en fantastiskt rolig turismutbildning och lämnade därmed Skåne troligtvis för gott men man vet aldrig! Idag bor vi i ett lite för litet radhus i Kungsbacka strax söder om Göteborg och trivs fantastiskt bra! Jag är utbildad fritidspedagog, älskar att läsa, tycker om friluftsliv och önskar att jag hade mer tid över för träning. Skulle nog även beskriva mig själv som ödmjuk, envis och aningen för positiv!

 
2.Berätta om ditt företagande.
Jag arbetar som oberoende återförsäljare och teamledare för Forever Living Products. Det innebär att jag säljer Aloe Vera produkter och utbildar nya återförsäljare.  Detta gör jag parallellt med mitt arbete som fritidspedagog. I höstas utbildade jag mig även till friskvårdsmassör på Axelsons, en bra kombination med Aloe Vera produkterna. Mitt fokus lägger jag dock på Forever. Jag tycker nog alla delarna i arbetet är lika roligt. Älskar att ha visningar, stå på mässor, träffa nya människor, utbilda och se mina härliga kollegor utmana sig själva.

 
3.Hur kom det sig att du tog steget till att bli återförsäljare?
För tre år sedan var det jag, min man och våra två tjejer. Jag hade arbetat som fritidspedagog i ungefär 10 år och trivdes jättebra med det. Men jag ville vara hemma mer med mina barn och vi hade funderingar på att skaffa ett tredje. Som fritidspedagog tjänar man inte sådär jättebra med pengar och jag var inte riktigt beredd på att förlora de där extrapengarna som sätter guldkant på tillvaron. Så jag fick då en idé, en strålande idé tyckte jag och det var att jag skulle dela ut tidningar natten mellan lördag och söndag…. Det var mitt livs sämsta idé! Herregud så trött jag var! I samma veva hade min gode vän och dåvarande granne börjat arbeta med något som hon ville presentera för mig. En lördag kväll satt vi i hennes kök och hon berättade om Forever och jag såg möjligheterna. Äntligen ett extraarbete där jag styrde mina egna arbetstider och inga som helst krav det passade mig perfekt! Jag gick hem och väckte min man mitt i natten och sa att jag skulle sluta med att dela ut tidningar och nu istället börja sälja aloe vera produkter som jag faktiskt aldrig hade provat! Han är fantastisk som stöttade mig! Dagen efter beställde jag mina första produkter och jag har inte ångrat mig en sekund!

 
4.Hur kan man vara säker på att det är bra produkter som säljs?  Jag menar, att det innehåller mycket av Aloe Vera?
Forever Living Products startade redan 1978 i USA och är idag världens största odlare, tillverkare och distributör av Aloe Vera produkter. Våra produkter är kvalitetscertifierade vilket innebär att de uppfyller International Aloe Science Councils höga krav. Produkterna har även symbolen K på sina etiketter, K är ett koshermärke och betyder att produkterna klarat av de mycket högt ställda kraven på renhet och kvalite.

Forever Living Products har även tagit patent på en stabiliseringsmetod som skyddar aloe veran från oxidering och bevarar de välgörande egenskaperna hos gelén. Vad som också är unikt med våra produkter är att basen är Aloe Vera, i de flesta andra produkter har man annat som bas och tillsätter Aloe Vera.

 
5.Vad krävs för att lyckas inom denna branschen?

Det beror på vad man menar med att lyckas. Det finns så många olika anledningar till varför man börjar arbeta som återförsäljare. En del längtar efter att starta ett eget företag och detta är ett tryggt och säkert sätt.
 Andra är ute efter gemenskapen, utbildningarna och den personliga utvecklingen. Det är många som väljer att ha detta som en bisyssla och då behöver man inte starta företag utan det blir ett komplement till det vanliga arbetet och ger lite extra klirr i kassan. Vill man ha det som ett heltidsarbete krävs det definitivt en stark motivation, en stor portion tålamod och tid!



 

4 kommentarer:

  1. Återigen så får man en härlig läsning!! Och produkterna är kanonbra! Vi har dem till att
    smörja Linus ärr med, och de har blivit superfina :)
    Ha en skön dag!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Härlig läsning Anna :-)

    Ha en härlig dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Roligt att bloggen steg, det är du värd.

    jajjamän vi åker neråt västkusten på semestern =D
    kramar

    SvaraRadera