tisdag 25 juni 2013

Fantasi

Barnen springer ut och in, det är ju äntligen sommar.
I går var en sån där bra dag då de lekte oavbrutet.
Utan bråk.
Från morgonen till sen kväll lektes det.
Och vilken fantasi de har!
Den blev inte sämre av att ha besökt Ronja, Pippi och alla de
där härliga sagofigurerna.
 
 
I vår trädgård finns både rövarskogen och Mattisborgen.
Och ibland kan stenröset fungera som en öde ö
och gräsmattan är havet.
I dag kanske det kan vara ett slott?
Jag brukar lyssna på dem och le för mig själv.
I fantasins värld är allt möjligt!
 
 
 


12 kommentarer:

  1. Härligt när dom kan vara ute och leka och använda sin fantasi... Kanske därför jag sätter gränser när det gäller IPad, data mm man kan gott och väl vara ute och leka... Ja så ibland är jag den hemskaste som finns!!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. fantasi är bland det bästa man kan ha... och vad härligt det är med barn som leker roligt tillsammans!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga ungar du verkar ha.

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det verkligen underbart, soooommmar =D

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det är när barnen låter fantasin flöda. Tyvärr är mycket uppstyrt idag och fantasin glöms helt bort. Det ska vara en riktig borg osv. För mycket prylar helt enkelt.
    Vilket härligt stenparti ni har där!!!
    Ha en härlig kväll!
    Kramen

    SvaraRadera
  6. Barn är härliga och det är underbart att lyssna på dem när de leker. Så fantasifull och avslappnad vore skönt att vara ibland!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Visst är det underbart med fantasi och Astrid Lindgrens värld är ju en ovärderlig skatt! Ni har ju verkligen den perfekta trädgården för att fantisera i, speciellt det där trädet!

    Jag kan verkligen rekommendera dig att göra testet som jag gjorde. Du kan köpa boken via nätet och längst bak finns en engångskod som man använder för att göra testet på internet! Otroligt intressant!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Visst är det underbart med barns fantasi.
    Jag har massor av Astrid Lindgrens filmer till min dotter. Hon tycker mycket om Pippi.
    Ha en fin onsdag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart liv du ger dem!
    Önskar jag var barn i din vård.
    /P
    http://pernillaochpuma.blogg.se

    SvaraRadera
  10. Vilken härlig lekplats!! :-) Vi har ju en ganska komplett naturtomt med både en liten å som rinner i fastighetsgränsen och skog och kärr och stenrösen - så våra barn och deras kompisar har också klättrat och hoppat och balanserat och vadad (badat!?) och byggt kojor och flottar och det ena med det tredje i obegränsad omfattning under sin uppväxt. Och visst är det underbart när syskon kan leka tillsammans en hel dag utan att bråka ens det minsta lilla!! :-D

    Svar: Det blev lite fiaskobetonat med honungen igår - det kan du läsa om i dagens blogginlägg. <:-) Men vi ska göra ett nytt försök framöver. Måste dock invänta fint väder igen - här har precis regnet börjat vräka ner nu. Irk...

    Ha det fint!!! :-)

    SvaraRadera
  11. Men åh vilken härlig trädgård! Jag förstår att barnen leker där och tänk vilka minnen de skapar. :)

    SvaraRadera