måndag 25 november 2013

Söt liten rumpa

Mycket som ska hända dessa dagar innan jul.
Lätt att man blir stressad över allt som ska hinnas med.
Jag finner lugnet hos djuren.
 
 
Titta här en sån söt liten rumpa hon har, Flingan.
Vilken päls hon har fått nu när det börjat bli kallt.
Väldigt vit och väldigt tjock är den.
 
 
Hon mår bra ute i friska luften och jag tycker om att gå ut
till henne och hennes kompisar.
Lyssna på dem när de äter, det är ett speciellt "knastrande" när
de mumsar på sitt hö och sina pellets.
Jag tycker om att sitta där en stund och bara titta på dem.
 
 


14 kommentarer:

  1. Men åååhh så härligt det var att komma in till dig idag! Hade lite att läsa ikapp och möts av en underbar skinnfäll, fina julefönster och en helt bedårande pepparkaksgubbe + en mjuk kaninrumpa. NU kan jag ta itu med dagen med massor av energi!! Vabbar idag med 2 förkylda barn och ska såklart mysa med dem också. Pepparkaksbak står på schemat i eftermiddag. Ska nog ta och gräva fram tomte- och pepparkaksdräkterna också ;P

    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  2. Sötnos som en riktig gosekanin!! Härligt! Jag känner mig inte speciellt stressad av julen inte än i alla fall. Fast jag har inte köpt en enda julklapp, inte julstädat och inte fått fram en endaste julpinal! Men jag känner mig hyffsat lugn..... Återkom om en vecka då är det nog annat ljud i skällan!

    KRam

    SvaraRadera
  3. Vilken go' liten rumpa!!! njae jag är inte så stressad över jul, jag tycker väl sådär om julen... jag gillar att baka, stakar och stjärnor i fönstrena, jag tror det mest är julklappshysterin som får mig att backa... men visst man väljer ju själv x antal klappar till nära och kära! Jag tänker mycket på dom som inte har någon att fira jul med eller inte råd, det ger mig en knut i magen...
    Sv hihi nä jag har inte fått ett skvatt gjort här hemma idag, faktiskt skönt! tog en rejäl promenad på 2 tim och lille N sov hela vägen sen har jag svurit att kaminen inte vill ta sig, men skam den som ger sig, nu brinner den och det är varmt och gott!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  4. Det är alltid viktigt att hitta sina privata oaser. Andningshål. Kontakt med olika sorters djur brukar vara en av de bra metoderna. Söt kanin.

    SvaraRadera
  5. Kaniner och hästar men även hundar är nog de bästa djur som finns :)

    SvaraRadera
  6. Oj vilken otroligt fin och slät päls hon har!

    Gällande lilla jul: det firas lördag innan första advent. För oss brukar det främst innebära att "lilla jul-tomten" lämnar nåt litet paket utanför dörren; ofta en adventskalender och lite godis. Många tar också in en liten gran, som de sen pyntar. Tomtegröt och pepparkakor hör också till för många. Jul i litet format, med andra ord :)

    SvaraRadera
  7. Ja, sådana rumpor har jag här hemma också, fast lite större. Så mysigt och bästa sällskapet i trädgården.

    SvaraRadera
  8. Så gullig lilla kaninen är . Ja visst är det rogivande med djur :)

    SvaraRadera
  9. Så vit och fin hon är! Så mysigt att sitta hos kaninerna. Djuren har verkligen en lugnande inverkan på oss.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  10. Ja, vilken go liten rumpa. han verkar söt och mjuk och go din kanin. man blir ju lite extra kramsugen nu

    Kram Kajsa

    SvaraRadera
  11. Djur är verkligen en bra förebild vad gällande stress! De äter, sover och bara njuter. Har inte så mycket att oroa sig för. :) Själv försöker jag ta det lugnt med jul. Göra det som barnen tycker är kul och skippa resten. Istället för att byta gardiner (kör med vita, funkar året runt) och baka lussebullar (barnen gillar dem ändå inte) lägger vi krutet på mysiga saker som att plocka mossa att dekorera med, bygga pepparkakshus (givetvis färdig sats) och baka julgodis. Jag vill att julstämningen ska komma av gemenskap istället för massa "måsten". Funkar fint för oss. Lycka till i julstöket! Kramar Elin

    SvaraRadera
  12. Verkligen rofyllt!
    Jag har verkligen blivit duktig på att ta mig en lugn stund istället för att diska! ;)
    Får ju se/läsa så mycket trevligt hos mina bloggvänner samtidigt som jag varvar ner.
    Det tror jag är bra! Disken väntar iallafall troget och finns kvar varje gång...

    SvaraRadera
  13. Så söt hon är.
    Tror också det är viktigt att hitta ro bland all stress. Här finner jag ro med katterna, de kräver uppmärksamhet, lägger sig på tangentbordet, biter en i hälen och kräver att jag stressar ner;) härliga djur.

    kram
    Annie

    SvaraRadera