torsdag 7 november 2013

Har du någon stil?

Vet du vem Camilla Thulin är?
Det är en av Sveriges mest kända kläddesigner och jag håller på och
läser hennes bok Stil med Thulin.
 
 
Jag kan verkligen rekommendera den till dig som har intresse av kläder
och att finna din stil. Det finns mycket läsvärt men detta är ju vad Camilla
tycker och tänker om stil. Någon annan har kanske en annan åsikt.
Men jag håller faktiskt med i mycket som hon skriver.
 
Hon tycker t ex att man ska våga bli medelålders - du har redan varit ung.
Haka inte upp dig på vikt, ålder och konstiga skönhetsideal utan njut och var
glad över att du fått en dag till att leva.
 
 
Vi ska inte glömma att kroppen är i ständig förändring. Och att lägga på sig
några extra kilo med åren kanske bara är bra för rynkorna i fejan fylls ut på
ett naturligt sätt.
 
Stil är inte en trend utan något som man håller sig till och utvecklar genom åren
för det är du som ska synas - inte dina kläder!
 
 


18 kommentarer:

  1. Jag undrade för ett tag sen om jag blivit äldre hehe för helt plötsligt så har Lindex hottat till sig med kläder, innan tyckte jag det var lite tantigt därinne, nu är jag definitivt kund där hehe...
    Vi måste leva här och nu... det stämmer 20 har jag varit nu känner jag mig lite mer vuxen iaf!!!
    Vilken snygg uppsättning hon har på framsidan!

    Ha en bra dag
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  2. Den borde jag nog läsa. Var precis inne på Pernilla Wahlgens sida och tänkte att "jädrans så snygg hon är". Ja, visst sä vi lika gamla, men jag är dock inte lika vältränad och snygg.
    Ska nog läsa boken.
    /P

    SvaraRadera
  3. Bra inlägg! Stil är något jag funderat mycket på sedan jag började arbeta med Forever. Jag har nog min stil men jag skulle behöva lite hjälp känns det som ibland. Det är lätt att fastna i en viss stil och det är inte säkert att den faktiskt visar ditt rätta jag! Även om det inte sitter i kläderna så tror jag att färger och klädsel påverkar oss!
    Härligt att tänka att det behövs lite för att fylla ut rynkorna!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken härligt bok det verkar vara. Jag gillar också tanken på att acceptera att vi blir äldre, för det blir vi alla. Jobbar i en klädbutik och står ofta med medelålderskvinnor i provrummen som klagar på sina "handtag" och febrilt försöker hitta kläder som döljer, så mycket som möjligt. Då funderar jag ofta varför det är så, varför dölja vår kropp, vi har alla "handtag" vissa mer än andra men kan vi inte bara acceptera att vi alla ser olika ut. Fast det är enkelt för mig att säga, jag är varken medelålder eller har några direkta handtag. Fråga mig om några år igen;)

    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  5. Med åldern bryr jag mig inte lika mycket om vad som är modernt eller inte, jag väljer kläder jag tycker om själv och de tror jag passar ens personlighet oavsett vilka färger man "kan" ha eller inte. Min ålder och kropp trivs jag med, kanske mer nu än som riktigt ung...
    Kram

    SvaraRadera
  6. helt rätt det där med stil - det är något man utvecklar, inte något som är trendigt eller går att köpa sig till. I like :)

    SvaraRadera
  7. Jag har inte läst boken, men gillar Camilla Thulin hon är klok och har stil :) Ha det gott. Kram Anna

    SvaraRadera
  8. Jag har en annan bok av henne och just det där med att våga bli medelålders gillar jag.
    Eller att överhuvudtaget acceptera det där med att bli äldre. Tycker det är vackert!

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  9. Tack för härligt boktips!! :)
    Kikar in för att önska en fin fredag och helg♥
    Kram Lollo♥

    SvaraRadera
  10. När jag såg rubriken tänkte jag direkt att mitt svar är nej! Men så läste jag vidare... det är nog klart att alla har en "stil", för mig betyder det mer att det handlar om klädstil eller inredningsstil och det har jag inte. Inte nån utpräglad iaf :-) Och det är klart att man ska åldras naturligt och då blir det med stil! Jag tycker sällan kändisar som opererar sig för att se yngre ut lyckas. Och det är charmigt med rynkor , det visar ju att man levt!
    Sv: Ha ha :-D, så det var inte din filmtyp - jag har ju alltid gillat den typen av filmer.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Hej! Svarar här också :) Kladdkaka är bäst, det håller jag med dig om! :)
    det är en butik med mjölkfri choklad! Vi försöker också ha bara rättvisemärkt och ekologiskt så det finns mycket god choklad i flera bemärkelser:) Är själv mjölkallergiker och försöker handla ekologiskt och odla själv och så, så det är väldigt kul kunna erbjuda det till andra också. Kolla gärna in! :) http://www.selectedseven.se

    SvaraRadera
  12. Underbart sköna ord...det där med var glad för dina rynkor...de bär ju en historia, att man levt. Det verkar en bra bok du läser.

    Kram kajsa

    SvaraRadera
  13. Härligt när man kan börja se det vackra i alla rynkor. Kändes överraskande att hitta den inställningen i en sån bok - jag har tydligen fördomar mot stilexperter....

    SvaraRadera
  14. Låter som en intressant bok, åldersrynkor är hur vackra som helst om man bara tar sig tiden att se skönheten i dem. Kram och ha en fin kväll.

    SvaraRadera
  15. Säkert bra bok.............och man är ju inte äldre än man gör sej, eller hur?..........jag har bestämt mej för att inte bli gammal i förtid, hihi....trevlig helg!!
    kram bia

    SvaraRadera
  16. Så bra skrivet. Jag hörde någon som sa att kvinnor är som äppelträd, de blir bara vackrare med åren.

    SvaraRadera
  17. Jag gillar också Camilla och instämmer i mycket av det hon skriver! Såg henne när hon och hennes man var med i ett program för några månader sedan (inspelat ute på en ö), intressant och kul!

    Ha det gott!
    kram

    SvaraRadera