lördag 25 januari 2014

Malin Berghagen och jag

 
 
När lugnet lagt sig i går kväll satte jag mig till ro och
läste Yoga - ett livsval, Malin Berghagens nya bok.
Så bra hon skriver, mycket tänkvärt att ta till sig:
 
"Yoga handlar inte bara om att bli vigare rent fysiskt utan också
i sinnet, känslorna och tankarna.
Samtidigt som den fysiska delen av yogan kan ge dig en friskare
kropp kan reflekterandet leda till en känsla av frihet och en
villkorslös kärlek till livet.
Du får helt enkelt en mer vaken själ"
 
En bok jag kan rekommendera.
 
 
Efter att ha läst boken tänker jag att denna kvinnan verkar
vara lika vacker inuti som utanpå....
  
 

9 kommentarer:

  1. God morgon Anna!
    Här har jag och Lilleman just trotsat blåsten och kylan tillsammans med hunden. Burr! Finns vissa nackdelar att bo på slätten!!! Skog finns men dit måste vi köra. Man kan inte få allt! Älskar fälten om våren, sommaren och hösten!
    Låter som en fin bok! Så kul att du intresserar dig för yoga!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Gissa vilken bok jag just läser... :)

    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Läge att testa yoga kanske. Det är väl ändå en rätt skonsam form för lederna samtidigt som man ändå tränar?

    SvaraRadera
  4. Men...har du skaffat den ?....va kul....var köpte du den?....och är den lika bra som den första ?...........skulle vilja ha den nya också ;))
    Jaa hon är härlig den kvinnan....håller med ;))...............trevlig helg!
    Kram och hej från mej!
    Bia

    SvaraRadera
  5. Yoga är allt härligt! Tack för boktipset... Tack för din krya på hälsn! Jag har mest legat på soffan och läst idag!
    Trevlig kväll

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  6. Rogivande tycker jag. Som balsam för själen.
    Här skulle det börja "Core" i bygdegården om ett par veckor, tänk om det hade varit Yoga - då hade jag anmält mig på studs.
    Core är ju också hälsosamt, jag provade det då jag och min dotter gick på Friskis & Svettis men det var inte "min grej"...
    Nu gör jag inte annat än promenerar men det är ju inte fy skam det heller. ;)

    SvaraRadera
  7. Låter som du hittat fin inspiration i både yoga och i böcker om det. Malin verkar vara en go tjej.
    Du undrade över våra vaxade golv, vi gjorde det själva i Eriks rum och det fungerade jätte bra. Nackdelen med vaxade golv är att de är lite hala i början....
    Ha en härlig kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Tack gör tipset. Vi behöver nog alla lite till mans, hitta balansen och att leva närvarande i nuet.
    /P

    SvaraRadera
  9. Håller helt med dig! Läser Malins bok; Yoga med Malin just nu och kan inte riktigt slita mig. Behöver fler timmar på dygnet. Så mycket igenkännande och så väldigt många saker som dyker upp igen och igen. Tänker att böckerna hamnar hos mig av en anledning.... Blir nog fler böcker lästa av henne och jag undrar återigen om jag ska orka ta mig till yogan ikväll... är det dags nu?!

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera