torsdag 16 januari 2014

Yogan och jag

Den inglasade altanen var omgjord till en yogastudio
och en vänlig kvinna hälsade mig välkommen.
Ute var bitande kallt men där inne brann elden i kaminen
och det var varmt och skönt när jag kom innanför dörren.
Att yoga och samtidigt kunna titta ut på den fina naturen, det kan
ju inte bli annat än bra tänkte jag.
 
Så blev det
Mycket bra.
Det här kommer jag att fortsätta med.
Så skönt för kroppen! 
 
 
 
Riktigt såhär avslappnad efter passet var jag väl inte men närapå....
 
 

17 kommentarer:

  1. Jag blir arg på mig själv för att inte jag.....
    Åh, har tänkt så länge och skulle vilja men jag kommer inte till skott. Varför? Funderar på om jag är feg, lat eller bekväm kanske? Sångligare det med orden "inte just nu", som vanligt.
    /P

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig plats att yoga på. Roligt att du gillade det.Jag har yogat till och från kan man säga, första gången var 2001 och sedan ledde jag lite poweryoga några säsonger och nu har jag börjat att yoga igen hemma efter en Dvd. Bra för stela leder och muskler. Ha en fin fredag! Kraaam Pia

    SvaraRadera
  3. Härligt Anna! Kul att du provat på, låter som det gav mersmak!!
    Trevlig helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du fick en så positiv upplevelse av yogan :) och vilken härlig plats att yoga på. Naturen har ju en lugnande inverkan, så att yoga i naturen måste betyda dubbelt upp av kroppslig och själslig lugn och ro. I somras upplevde jag magiska stunder när jag på morgnarna tog ut min yogamatta, innan de andra i familjen hade vaknat, och både såg, hörde och kände naturen vakna till liv, samtidigt som jag försiktigt väckte min egen kroppen. En sann lisa för själen :)

    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. ROligt att testa på något nytt och vad roligt att det blev lyckat! När jag var gravid med Lilleman gick jag på gravidyoga, herregud jag trodde jag skulle föda varje gång. Men avslappningen var enormt välbehövlig!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Vilken fin upplevelse av yoga!

    SvaraRadera
  7. Var det en studio med flera människor eller var det bara du och "läraren", hihi.....fick nästan den uppfattningen....privat lärare, hihi....inte dåligt i så fall ;)))).............ha det gott i vinterlandet....här har det snöat hela dagen ....så mysigt!!!
    Ha det gott....kramis bia

    SvaraRadera
  8. Vad bra! Gissade nästan att du skulle må bra av yogan ;)

    & han är ju bara för söt, din Cesar!

    KRAM

    SvaraRadera
  9. Så härligt! Det är så bra med yoga. Både för kropp och själ.
    Kram och fin helg//Hannis

    SvaraRadera
  10. Underbart foto av din hund!
    Låter fint med yoga, det har jag funderat på att börja på många gånger.....
    Lycka till! Kram Christina

    SvaraRadera
  11. Ljuvligt... får nog ta mig en funderare på de där måndagkvällarna framöver iallafall.
    Har beställt boken på bibblan nu ;o)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Vad härligt det låter! Hur ofta rekommenderar de att man går? Skulle vara roligt att prova ett riktigt pass och se hur det känns. Känner du av något i kroppen idag?
    Kram

    SvaraRadera
  13. Kul att du hittat nåt du gillar! Trevlig helg :-)

    SvaraRadera
  14. Låter härligt. Nu vill jag också yoga;) Boken står fortfarande högt på önskelistan.
    ha en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  15. Låter riktigt härligt. Brukade hålla på med yoga förr men nu var det riktigt länge sedan. Får nog ta mig i kragen och boka in mig på ett pass. Kramar Liza

    SvaraRadera
  16. Jag yogar också ibland. Skönt som komplement till annan träning.

    SvaraRadera
  17. Jag gillar verkligen de här sköna bilderna på din fina vän.

    SvaraRadera