tisdag 14 januari 2014

Skön värme hos oss

 
Innan mannen stack iväg till sin träning tidigt i morse så tände han
en brasa i kakelugnen som jag och Frans nu njuter av.
Man kan säga att vi har det ganska bra va?
 
Tuppslakten gick väldigt smidigt och lugnt tillväga i går och nu
har vi fint kött i frysen och hönsen är säkert glada över att slippa
alla de här tupparna svansande efter sig.
Räcker bra med två-tre stycken som sköter sin uppgift.
 
 
Någon plan för i dag finns inte.
Vi tar det som det kommer.
Bilden är från i går morse, i dag är det lite, lite vitt puder på marken
men tyvärr ingen sol som vill visa sig.
 
 
 


9 kommentarer:

  1. Så fin bild...solen på väg upp ;)))........härligt med brasa i kakelugnen också...mysigt.....som jag har nämnt tidigare så har vi ju fått lite snö....och kyla med......men nu är det lite mildare luft på väg så till helgen blir det nog några promissar ;))..men nu går jag gärna inte ut. Kommer nog i nästa inlägg att visa vinterbilder från gården ;)...........ha det gott min vän!
    Tjingeling !

    SvaraRadera
  2. Så härligt att njuta framför kakelugnen!
    Om jag bodde i hus skulle jag vilja ha en sån. Sitta framför den med en bok.

    Du, prova gör fotlänkar! Tror du har en bra idé=))
    Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. Skönt att tupp slakten gick bra. Vilka fina bilder du tagit! Snällt av mannen att fixa en mysig värmande brasa åt er. Här har vi fått ca 10cm snö och det är just och fint.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Slakten hade jag nog gärna hoppat över. Även om jag är realist, gillar jag inte dödandet. Skulle inte vilja jaga men jag är för den skull inte motståndare och kött äter jag. Jag får väl erkänna att jag plockar russinen ur kakan och hoppar över det tråkiga. Skulle jag ställas inför ett val, typ "farmen", "den dom ska äta, måste va med vid slakten", då hade jag hoppat över att äta kött. Klarar inte av känslorna, helt enkelt.
    /P

    SvaraRadera
  5. Såå mysigt! Jag drömmer också om en kakelugn, men än då länge ligger den nerpackad ;)

    SvaraRadera
  6. Skönt att allt gick bra och att ni går vidare med fokus på djuren som är kvar. Hur många höns är det tänkt allt som allt?

    Här dimper det ner snö lite titt som tätt men bara i mindre mängd. Kallt är det fortfarande och igår plockades skridskorna fram och tas med till skolan idag.

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Jag gillar verkligen båda de här bilderna.
    Rofyllt och vackert.

    SvaraRadera
  8. Det är så rofyllt med en kakelugn. Vi har tre stycken kakelugnar där vi bor nu och en som vi får använda, tänk vad jag kommer att sakna dem när vi flyttar!

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Vackert både ute och inne. Fantastiska färger på soluppgången. Och brasor är den bästa starten på dagen. Hinns tyvärr aldrig med hemma hos oss till vardags men vi tänder brasan på övervåningen så fort vi kommer hem för värmens skull.

    SvaraRadera