lördag 4 januari 2014

Blekfet kropp

I går gjorde vi en utflykt till Rosenlundsbadet i Jönköping.
Ärligt talat så gillar jag inte alls badhus.
Doften av klor, värmen, duscha tillsammans med en massa andra, usch,
det är inget för mig. Men vad gör man inte för sina barn?
Bara att gilla läget, klä på bikinin på sin blekfeta kropp och bada så
länge så man till slut är blå om läpparna.
 
 
Jag föredrar att bada i havet. Sjön kan jag också ta ett dopp i utan
problem men havet är alltid havet.
 
Jag efterlyste brödrecept i mitt förra inlägg och till min glädje fick jag
en hel del att välja på. Tack snälla ni, här ska bakas!
 
 


13 kommentarer:

  1. bra jobbat... :-)
    rosenlundsbadet siktar vi på inom kort med, men vi tänkte ta en måndagsförmiddag, gissar att det inte är så mycket folk då! ;-)

    SvaraRadera
  2. Slås ofta av hur olika vi är, du och jag ;)
    Fast havet gillar ju jag också förstås... Kram.

    SvaraRadera
  3. Det är ju min trakt där jag bor. Jag skyllde på att jag var tvungen att jobba så maken fick åka till badet med barnen...

    SvaraRadera
  4. Inte alltid man känner sig så bekväm i badkläder i simhallen men att simma tycker jag är en av de bästa sätten att motionera och vattnet har ju den förmågan att göra en alldeles tyngdlös och det tycker jag är bra ;) sen är jag glad att jag har en man som tyckte om att åka rutschkana mm i badhuset med barnen när de var mindre, för det har aldrig varit någon favorit för mig.

    Ha det gott!
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Ja att skutta i en bikini nu i vintertider är väl aldrig en trevlig upplevelse men nog är det skönt när man väl är nere i det varma plurret ;-) Hoppas att ni fick en mysig dag!

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Jag gillar inte heller badhus. Men jag ska införskaffa mig en bikini och jag ska besöka ett badhus inom kort. Det är ett mål med 2014.
    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Åh! Har samma känsla som du inför det här med badhus men vad gör man inte för sina älsklingar:-) Kram Sara

    SvaraRadera
  8. Nä fy för badhus! Okej jag är inte överförtjust i att traska in där i bikini men det äckligaste är självaste badhuset! Precis som du säger, klor, varmt, ja snuskigt ;-)
    Sv: det var så lite så,Hoppas du gillar brödet!
    Ha en fin kväll
    Kram Sandra

    SvaraRadera
  9. Oj vad jag känner igen mig! Jag gillar det inte heller. Det värsta är duscharna tycker jag. Glömmer alltid ta med badskor och golvet är bara såå läskigt äckligt. Men som sagt vad gör man inte för sina barn!

    Heat lotion är verkligen värd att prova. Den värmer eller kyler helt beroende på vad musklerna behöver. Personligen har jag dock aldrig upplevt kyla men det har några av mina kunder. Måste dock säga att jag föredrar värme såå skönt!
    Den kostar 191:- och frakten är fri så hojta om du vill prova!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Tja, att visa sig i bikini på vintern är ju ingen höjdare. Och badhus, som i äventyrsbad och liknande för barnen, gör jag endast för just barnen. Och för dem gör man ju allt, eller hur?! ;) Men badhus som i spa, det är en annan femma. Där hänger jag gärna, ofta och länge! Det är något av det absolut bästa jag vet!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hu ja! Har införskaffat en rejäl baddräkt med ben. Dock hjälper den föga i duschen.

    SvaraRadera
  12. Havet är havet men ändå badar jag sällan i det. Bor ju ett stenkast från havet men det blir ju aldrig varmt....
    Sa badkrukan. Gillar inte badhus heller.
    /P

    SvaraRadera
  13. Det verkar vara många med både dig och mig som inte gillar badhus! Men jag fick ju en ny baddräkt i julklapp av sambon så nu måste jag ju besöka badhuset ändå :) Jag gillar att simma på vuxenkvällarna då det är dämpad belysning, skön musik och bastu på - och baddräkt känns lite mer klätt, än att ha bikini där allt mellan bikinin syns ;-)

    Kram!

    SvaraRadera