söndag 12 januari 2014

Skönt sega

Vi hade besök av ett par vänner här i går och barnen kom i säng
senare än vanligt, så vi känner oss lite skönt sega nu såhär på
söndagsförmiddagen.
 
 
Vi hade jättemysigt i går kväll, tände så mycket ljus det bara gick
och så åt vi god mat och bara pratade i flera timmar.
 
 
I dag ska jag ta mig i kragen och städa i min ljusverkstad och sedan
är det dags att börja göra fler ljus.
Tänker göra ett lager så jag inte gör om höstens misstag att stå utan
när efterfrågan ökade och behöva stressa fram fler ljus, det är inte roligt.
Men som sagt, man lär så länge man lever.
 
 


12 kommentarer:

  1. Kul med vänner över.

    Sv. Reportaget kommer att handla om 5:2-dieten. Kram.

    SvaraRadera
  2. Så fint ni har, mysigt med kakelugnen.
    Och roligt med besök en lördag kväll.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Så mysigt ni har det :) Alltid lika roligt att ha vänner på lite käk och tjöt. Vilken superfin kakelugn
    ni har! Ja, det är faktiskt av misstagen man lär sig mest, även om det är tungt just då.
    sv: jag har 4 km ner till havet, men jag kör ändå till lite olika platser inom 6-7 km omkrets.
    Sköt om dig!
    Kramen

    SvaraRadera
  4. Så mysigt och hemtrevligt det ser ut ;)).........vi har en kakelugn på torpet, men vi får inte elda i den....vi måste fixa till den först och det är inte det lättaste och eftersom vi mest är där på sommaren , så behöver vi inte elda i den heller....men man kan ju tända lite ljus i den ;))............vet inte om jag ska ta en kvällspromenad i kylan....minus 11 just nu....lite gruvsamt eller så går jag på bandet, hehe...man är inte van kylan ännu....kram och hej........bia

    SvaraRadera
  5. Härlig kväll du beskriver. Sådana gillar jag.
    Det ser mysigt och stämningsfullt ut hemma hos dig.
    Jag tittar lite längtansfullt på kakelugnen ska du veta. ;)

    Du har alldeles rätt om hundrasen, vad gäller min grannes hund.

    SvaraRadera
  6. Så fint ni har det, härligt med slöa sega söndagar ibland. Tror kroppen kan behöva en sådan dag i veckan.

    Att göra smycken är jätteroligt och möjligheterna är oändliga. Kanske smycken kan bli ditt sommarpyssel och ljusen ditt vinterpyssel;)
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  7. Vilket vackert hem ni har!
    Det är skönt med lugna dagar. Lycka till med ljusen, de är väldigt vackra!

    SvaraRadera
  8. så mysigt det ser ut hemma hos er... och smart av dej att ligga lite före, stress är ju inget trevligt!
    Och tack för frågan, jag mår rätt bra idag, även om jag är tacksam för att ha ledig måndag imorgon, så jag får ännu en dag till att vila upp mej på. Feber är inget att leka med, känner jag!
    Bästa söndagskvällen till dej!

    SvaraRadera
  9. Hehe!
    Ser att dina kids också gärna myser i hundsängen! ;)

    SvaraRadera
  10. Härligt att man lär hela livet. Vilka mysiga bilder du visar. Svar på vad du skulle kunna så är: Vill du så och fixa med barnen, tycker jag några olika plocksallad är bra de kommer upp och växer fort, morötter är super gott att äta direkt upptagna ur landet för både människor och kaniner.... Skulle jag sätta bara i en pallkrage tex skulle jag så för en sallad.... Dvs ruccola, plocksallat, rädisor, morötter och i en eller två hinkar busktomat eller coctailtomater....
    Roliga saker för barnen också.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Låter som en riktigt bra helg! Fint ni har hemma!

    Det är såna helger som ligger skönt i magen sen, som ger bra energi och för en framåt. Härligt!

    Här har kylan kommit och jag njuter inte direkt. Snö - ok men kyla - not!

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så fint ni har det hemma hos er! Myskänsla och så fina ljus!

    Jo vi skulle köpt en gård. Vi kom överens med köparen om pris och skulle skriva papper på fredagen, men han ångrade sig på torsdagen och ville gå på budgivning med mäklare i stället. Och det var väl tur för honom för gården steg högre än det bud vi lagt och vi hängde med i budgivningen tills både vi och mäklare ansåg att det faktiskt gick rejält över värdet av gården. De som tillslut köpte chockhöjde med 200.000:- och då lade vi oss, det fanns så mycket som vi hade behövt att göra på gården så att gå över värderingen kändes oklokt. De som köpte den var ett äldre par från Stockholm, de köpte den för att ha till sommarstuga (fniss).

    Ja, vi bakar allt själva och det är så roligt men också nyttigt att kunna välja vad vi vill stoppa i oss och barnen. Barnen vill helst ha sirapsslev eller hålkaka, sambon älskar rostbrödet och jag föredrar mörkt bröd energilimpa eller frökusar.
    Det kommer snart upp lite recept på bloggen så håll utkik =)

    Kram

    SvaraRadera