måndag 7 januari 2013

Ommöblering

I går fick vi lust att möblera om.
Tyckte att det var lite omysigt i vårt vardagsrum och fick en ide' om hur vi kunde förbättra det där inne. Förr i tiden hade de ju ett rum till finrum. Dörren var ofta stängd in till finrummet för där var man bara när man hade gäster.
De som byggde vårt hus hade nog detta rummet till finrum. Men inte vi.
Vi har datorn här, stereon/radion lyssnar vi på här inne och barnen sitter ofta vid matsalsbordet och ritar och pysslar trots att de har ett stort skrivbord inne i sitt lekrum.
Jag har t o m en hörna till min crosstrainer där jag står och tränar.
 
Nu har vi fått till det här rummet lite bättre. Nu är det mysigt.
 
 
Jag har nu den roliga biten kvar. "Piffet". Jag går här och funderar på hur jag ska piffa till det.
Den här kudden har min mormor sytt. Tyvärr finns hon inte med oss längre, hon dog alldeles för ung. Men tack vare den här fina kudden finns hon ju med oss litegrann ändå.
Visst är den ljuvlig?
Den ska definitivt få vara med och piffa upp soffan eller fåtöljen.
 
 
 

3 kommentarer:

  1. Min farmor hade också en sån där fin handbroderad finkudde i ett rum.
    Den hade inte alls passat i stil hemma hos oss, men ändå så önskar jag att jag hade den.
    Både för att det är kul med saker som sticker ut och inte riktigt passar in. Men också av nostalgiska skäl, som minne från min farmor och från min barndom då jag minns hur jag beundrade den fina kudden.
    Undrar vart den tog vägen?

    Fin blogg du har!
    Lena från make a head food

    SvaraRadera
  2. Ohh vad roligt att göra om och piffet är ju allra roligast =D. Ja de höll och de är superfina, Men etar ej tända dem, de är ju så fina =D

    Hoppas att min blogg kan leda till lite beställningar då =D
    Tack än en gång
    kraamar

    SvaraRadera

  3. Hittade hit via bloggen Hildas Hem och blev fast en lång stund! Vilken härlig och personlig blogg du har! Hit återkommer jag gärna!

    Välkommen att kika in hos mig!
    Kram från Gotland!

    SvaraRadera